دنیای مطالب خواندنی

دنیای مطالب خواندنی
 
Design by : NazTarin

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 151
بازدید کل : 91906
تعداد مطالب : 69
تعداد نظرات : 46
تعداد آنلاین : 1



javahermarket

javahermarket

javahermarket

ستفاده از Disk Cleanupسيستمی که پر از فايل‌های غيرضروری و بلا‌استفاده‌ است، به مرور زمان کند و کندتر می‌شود و جستجوی فايل‌های مهم در آن مشکل‌تر. براي پاک کردن اين فايل‌ها منوی Srart را باز کنيد و اين مسير را طی کنيد؛

Start Menu --> Accessories --> System Tools --> Disk Cleanup

ابتدا ويندوز به محاسبه فضایی که بعد از خالی شدن Recycle bin ، Temporary internet files و فايل‌های فشرده قديمی ( در درايو‌های NTFS ) آزاد می‌شود، می‌پردازد. بعد از اين کار گزينه‌های مورد نظرتان را علامت بزنيد و روی Ok کليک کنيد تا اين فايل‌ها پاک شده و مقداری از فضای هارد آزاد شود.


- تغيير حجم Recycle binبعضی مواقع ممکن است از فضایی که بعد از خالی شدن Recycle bin می‌بينید، شگفت‌زده بشين!

علت اين است که ويندوز بطور پيش فرض 10 درصد فضای هر درايو را به Recycle bin اختصاص می‌دهد. اين روش زمانی کاربرد داشت که درايو‌ها مقياس مگا‌بايتی داشتند ولی اين روزها که با گيگابايت سرو‌کار داريم، می‌توانید با کليک راست روی Recycle bin و انتخاب Propertise اين مقدار را به 1 درصد کاهش دهید.


- پاک کردن برنامه‌های بی‌استفاده برای راحت شدن از برنامه‌هایی که  به ندرت از آن‌‌ها استفاده می‌کنید به Control Panel رفته و Add / Remove Programs را اجرا کنيد. در اينجا ليست برنامه‌های نصب شده روی سيستم، به همراه مقدار استفاده و حجمی که اشغال کردند، نشان داده می‌شود. اگر گزينه‌ای برای‌تان آشنا نيست، به آن دست نزنید چون ممکن‌ است براي سيستم ضروری باشد. در غير اينصورت برنامه‌ای که می‌خواهید پاک شود را، انتخاب کنید و روی Remove کليک کنيد.


- پاکسازی Outlook Expressدر OE یا همان Outlook Express وقتي ايميلی‌ را پاک می‌کنيد يا به پوشه‌ی ديگری منتقل می‌کنيد، آن ايميل به عنوان پاک‌شده، علامت‌گذاری می‌شود، بدون اينکه واقعاً پاک شود. که اين‌امر به مرور زمان باعث حجيم شدن پيغام‌ها و کند شدن برنامه می‌شود. روی پوشه‌ پيغام‌های پاک‌شده، راست‌کليک کرده و محتوای آن‌را خالی کنید. بعد اين مسير را طی کنید؛

Files --> Folder --> Compact all folders

تا فضایی که پيغام‌های علامت‌خورده اشغال کرده‌اند، آزاد شود. اگر قبلا اين کار را نکرديد، ممکن‌ است مقداری به‌طول بکشد. بعد از اين، Outlook بطور قابل‌توجهی سريع‌تر اجرا می‌شود.


- به دست آوردن مشخصات سيستم مواقعی که در استفاده از ويندوز يا کلا کامپيوترتان به مشکل برمی‌خورید، معمولا اولين سؤالی که تعميرکارها از شما می‌پرسن، مشخصات سخت‌افزاری سيستم شماست. در اکثر مواقع اين مشخصات را بدون باز کردن Case می‌توان به دست آورد. روي My Computer کليک‌راست کرده و Propertiese را انتخاب کنيد . سپس بسته به نوع ويندوز ( در ويندوز XP روي Hardware کلیک کنید ) به Device Manager برويد. در اينجا مشخصات سخت‌افزاری دستگاه شما، به همراه مدل هر قطعه، نشان داده می‌شود. با دوبار کليک بر روی هر گزينه مشخصات جزئی‌تر آن و در بعضی مدل‌ها گزينه‌ای برای عيب‌يابی ظاهر می‌شود.


- بدست آوردن مشخصات جزئی‌تر سیستم براي ديدن اطلاعات دقيق‌تر و کامل‌تر از سخت‌افزار سيستم‌تان، به منوی Start رفته و روی Run کليک کنيد. حال عبارت dxdiag را وارد کرده و اینتر را بزنید. در اينجا اطلاعات کامل‌تر و همچنين گزينه‌ای برای تشخيص مشکلات مربوط به Directx وجود دارد. در گزينه Sound ، System و Display adapter اطلاعات مفيدی در مورد CPU، حافظه، کارت صدا و کارت گرافيک وجود دارد.


javahermarket

نظرات شما عزیزان:

مهدی
ساعت0:18---5 تير 1390
سلام . وبلاگ قشنگی داری همراه با مطالب زیبا .شما از همین الان لینک شدین اگه لطف کنید و منو هم لینک کنید ممنون میشم
راستی به وبلاگ من هم یه سری بزن . ممنون


بلکلاو(شراب عشق)
ساعت10:08---27 خرداد 1390
سلام دوست عزیز از این مطلبت خوشم اومد امیدوارم باز از اینا بزاری بعدشم یادت نره از وبلاگم دیدن کنی خوشحال میشم منتظرم

MORTEZA
ساعت13:58---21 خرداد 1390
سلام. وبلاگ خوب و آموزنده ای داری موفق باشی به منم سر بزن خوشحال میشم در صورت تمایل برای تبادل لینک منو به نام عکس ها لینک و بعد خبرم کن

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 20 خرداد 1390برچسب:, توسط SASAN